Tuesday 18 August 2009

گفت به من تجاوز شده، مرتضوي خودش آمد و او را برد


روايتي كامل‌تر از ماجراي بازديد نمايندگان از اوين و اتفاقات پس از آن
گفت به من تجاوز شده، مرتضوي خودش آمد و او را برد
سايت «موج سبز آزادي» پيش از اين به دو نمونه از شكنجه‌هايي كه از سوي زندانيان به اطلاع نمايندگان مجلس رسيده، اشاره كرده بود كه در پايين همين خبر به آنها اشاره شده است. اما آنچه مي‌خوانيد، گزارش ديگري است كه بخشي از ماجرا را به طور كامل‌تر شرح مي‌دهد و از نقش سعيد مرتضوي در ربايش پسر جواني كه موضوع تجاوز به خود را مطرح كرده بود، پرده برمي‌دارد. مشروح ماجرا را بخوانيد:
زماني كه آقاي بروجردي با هيئت همراه از زندان اوين بازديد كرد، از بند عمومي بازداشتي‌هاي حوادث اخير در قرنطينه‌ي اندرزگاه هفت زندان اوين هم بازديد كرد.
به گزارش موج سبز آزادي به نقل از شاهدان عيني، در جريان اين بازديد، شخصي هنگام صحبت زندانيان از طرف هيئت مجلس از آنان فيلمبرداري و شخصي ديگر با آنها مصاحبه مي كرد و جالب اينجاست كه اين افراد هر دو از شكنجه‌گران زندان بودند كه بازداشت‌شدگان آنها را مي‌شناختند!
بر اساس اين گزارش، فردي كه بسيار مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود، براي صحبت كردن بلند شد و خود را ع.ب معرفي كرد و گفت قبل از اينكه به زندان اوين منتقل شود، در كمپ كهريزك بوده و بارها به صورت وحشيانه‌اي توسط باتوم مورد تجاوز قرار گرفته است، به طوري كه هنوز هم هر روز مقداري خون از او دفع مي شود.
به گزارش موج سبز آزادي به نقل از يكي از زندانيان كه شاهد اين ماجرا بوده، هنگام طرح اين صحبت‌ها، توسط گروه همراه نمايندگان مجلس (همان بازجويان آشنا براي بازداشت‌شدگان) از اين فرد فيلم گرفته مي‌شد و قدرت‌الله عليخاني كه تنها عضو اصلاح طلب كميته‌ي پيگيري مجلس است، در حالي كه از صحبت‌هاي اين جوان تحت تاثير قرار گرفته بود، ديگر طاقت نياورد و با ناراحتي آن بند را ترك كرد.
به گفته اين شاهد عيني، پس از آنكه صحبت‌هاي اين زنداني تمام شد، آقاي بروجردي هماهنگ كرد كه اين شخص را براي درمان به بهداري بازداشتگاه ببرند. بعد از نزديك نيم ساعت كه هيئت همراه بند را ترك مي‌كنند، ع.ب كه مورد تجاوز قرار گرفته بود، به بند باز مي‌گردد و به ديگر زندانيان خبر مي‌دهد كه براي درمان او هيچ كاري صورت نگرفته است.
اين شاهد عيني به «موج سبز آزادي» خبر مي‌دهد: اما اتفاقي كه همه‌ي بازداشتي‌هاي همبند اين پسر جوان را ناراحت كرده، اين است كه دو ساعت بعد از بازگشت اين فرد به بند، شخص قاضي مرتضوي به بند عمومي آمده و به وي مي‌گويد كه وسايلش را جمع كند، و او را با خود مي‌برد و ديگر هيچ يك از بازداشتي‌ها او را نمي‌بينند.
وي سپس با ابراز نگراني شديد نسبت به سرنوشت اين جوان بازداشتي، مي‌گويد: با توجه به اينكه تجاوز در زندان‌ها توسط حكومت شديدا تكذيب شده است، احتمال اين امر مي‌رود كه براي از بين بردن شواهد به اين شخص آسيبي رسيده باشد. لااقل زندانيان احتمال اين امر را بسيار بالا مي‌دانستند
.

No comments: